- - içindeGenel, Uncategorized

1-TAM BUĞDAY EKMEK

2-TAM BUĞDAY CHİALI EKMEK

3-ÇAVDARLI EKMEK

  • BESİN DEĞERİ AÇISINDAN ZENGİNDİR. Çavdar lif, protein, potasyum, kalsiyum, demir, fosfor, magnezyum, mangan, B1 vitamini, niasin ve antioksidanlar açısından zengindir. 
  • KOLON SAĞLIĞINI KORUR: Tüm tahıllarda bulunan diyet lifi bağırsağın üst kısmında sindirilmeden doğrudan sindirim sistemine geçer. Çavdar, buğday ve yulaf gibi tahıllara nazaran daha fazla fermente olmamış lifi bağırsakta bırakır. Bu lifler ortamda bulunan su ile birleşerek dışkının hacminin daha fazla olmasını sağlar.
  • KALORİ YAKIMINI ARTIRIR: Çavdar ekmeği bağırsaklarda diğer yiyeceklerden gelen protein, yağ ve farklı besin bileşenleriyle kompleks oluşturuyor. Vücut bu yiyeceklerin besin değerlerine ulaşmak için daha fazla kalori harcıyor. Ayrıca çavdar içinde bulunan nişastanın bağırsaklarda enzimler tarafından parçalanmasının da diğer tahıllara göre daha uzun sürmesi kalori harcamasını arttırmakta zayıflama sürecinde çok etkin bir sonuçla vücudun yağ dokularının azalmasına yardımcı olmaktadır.
  • İNSÜLİN İHTİYACINI AZALTIR:Yüksek lifli beslenmenin genelde pankreasta insülin üretimini azalttığını çoğumuz biliriz. Çavdar çözünebilir lif içeriğinin yüksek olması nedeniyle diğer tahıllara nazaran salgılanan insülinin üretimini azalttıkları bulunmuştur.
  • TOK TUTAR
  • KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜR:Çavdar yendikten sonra bağırsaklarda safra asitlerinin konsantrasyonunu diğer tahıl tanelerine göre daha fazla artırır. Bu da kolesterol seviyesini safra asitlerine bağlayarak vücuttan atımını kolaylaştırıp kanda da düşmesini sağlıyor.

4-KARABUĞDAYLI EKMEK CEVİZLİ

Adı her ne kadar buğday çağrışımı yapsa da karabuğday aslında kuzukulağıgiller familyasından geniş yapraklı bir bitkidir ve tahıl benzeri tüketilebilen tohumları için yetiştirilir. Aslında tahıldan ziyade kabuklu bir yemiş olan karabuğdayın kendisini en popüler kılan özelliği buğdaygillerde bulunan gluten maddesi içermemesidir.

  • Zengin protein kaynağıdır.
  • Et yerine yiyebileceğiniz besinlerden biri olan karabuğday, aynı zamanda lif oranı çok yüksek olduğu için sindirimi de çok kolaydır. Böylece sindirim hastalıklarına da iyi gelir.
  • GLUTEN İÇERMEZ
  • Magnezyum, demir, fosfor ve potasyum yönünden çok zengin olan karabuğday, kansızlığa da iyi gelir.
  • Karabuğday, kolin bileşeni sayesinde tam bir karaciğer dostudur. Böylece karaciğer yağlanmasının azalmasına yardımcı olur.
  • İçerisinde bulunan bileşenler ve antioksidanlar sayesinde kolon kanseri, göğüs kanseri gibi hastalıklara karşı koruyucu görev üstlenir.
  • İçerisindeki potasyum oranı oldukça yüksek olan karabuğday tansiyonu dengeliyor.
  •  

5-MISIR EKMEĞİ

  • Kolesterolü düşük ve A vitamini yönünden zengindir.
  • GLUTEN içermez.
  • Lif ve protein yüklüdür.
  • Antioksidan barındırır.
  • Kolay sindirilir.

6-BOL TAHILLI EKMEK

7-DOMATESLİ EKMEK

İçerisinde katkı maddesi içermediği için normal ekmeklere göre daha katı ve sert kıvamlıdır. Ekşi maya kullanılır.  Alıştığınız Köy ekmeğiniz artık sağlıkla tüketebilecek siniz.

Gluten içerir.

8-TUZSUZ EKMEK

Tam buğday unu, buğday unu, ekşi maya ve su ile yapılır.

Besleyici değeri yüksektir.
Kilo kontrolünün sağlanmasında yardımcıdır.
Posa yönünden zengindir.
Kan şekeri kontrolünde yardımcıdır.
Kalp sağlığı korumasında yardımcıdır.

9-TAM KARABUĞDAY EKMEĞİ (VEGAN)

  • Tam Karabuğday vejetaryenler ve veganlar için çok önemli bir bitkisel protein kaynağıdır.
  • GLUTEN içermez.
  • İçindeki kolin adlı madde sayesinde karaciğerin yağlanmasını azaltıyor.
  • Lifli yapısı sayesinde sindirim ve boşaltım sistemlerinin sağlıkla işlemesini sağlıyor, özellikle bağırsak sağlığını korumada oldukça önemli görevler üstleniyor.
  • Tam Karabuğday, bolca magnezyum bulundurduğundan kan şekerinin dengelenmesine yardımcı oluyor, bu sayede diyabet hastalarına da destek oluyor.
  • İçindeki potasyum başta olmak üzere birçok yararlı maddenin etkisiyle yüksek tansiyonu düşürmede önemli bir görev üstleniyor.

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Senin yorumun*

İsim *

Email *

İnternet sitesi*