- - içindeGenel, Uncategorized

Balina ekmeklerin tam buğdaylı , chialı, siyezli, zerdeçallı, üzümlü ve cevizli olmak üzere çeşitleri vardır. Ve oldukça doyurucudur. Özelliği ise ekşi mayadan yapılmasıdır. Büyük olmasının sebebi ise mayasının daha iyi tutması ve yayla ailelerine özel olmasıdır. Diğer özelliği ise erken bayatlamamasıdır. Dolapta muhafaza ettiğiniz sürece tazeliğini 1 ay boyunca korur.

1)TAM BUĞDAY BALİNA EKMEK

  • Besleyici değeri oldukça yüksek olan buğdayın öğütülme sırasında kepek ve öz kısmının ayrılması birçok besin öğesinde önemli kayıplara neden olmaktadır. Tam tahılda buğdayın içindeki 3 bölüm de kullanılıyor.
  • Kepekli bölüm sayesinde lif, B12 vitamini, mineraller, öz sayesinde omega 3 ve 6 yağ asitleri, endosperm sayesinde de protein ve karbonhidrat alıyoruz.
  • Tam tahıllı ekmekteki lif sayesinde diğer gıdalarla aldığımız kanserojen ve toksik maddeler vücudumuzdan çok hızlı atılıyor ve bağırsak kanseri başta olmak üzere birçok hastalık önleniyor.
  • Kan şekeri yavaş yavaş yükselip yavaş yavaş düşüyor. Kendimizi daha uzun süre tok hissediyoruz.
  • Ülkemizde ekmek temel besin maddelerinden biri olmasına rağmen ekmeğin düşük randımanlı unlardan yapılması, birçok beslenme ve sağlık sorununa zemin oluşturabilmektedir.

Tam buğday unundan yapılan ekmeğin;

  • İçerdiği biyoaktif bileşenler nedeni ile besleyici değeri daha yüksektir.
  • Bazı B grubu vitaminler, mineraller ve posa için iyi bir kaynaktır.
  • Bağırsak fonksiyonlarının düzenlenmesinde, kan lipitlerinin kontrolünde, diyabette, kan şekerinin kontrolünde önemli katkılar sağlamaktadır.
  • Daha az enerji verirken daha fazla tokluk sağlarlar, böylece günlük alınan enerji miktarını ve obezite oluşma riskini azaltırlar.
  • Bazı kanser türleri, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon ve diyabet gibi kronik hastalıkların riskini azaltmaya yardımcıdır.
  • Lif içeriklerinden dolayı kan şekeri dalgalanmalarını ve insülin düzeylerindeki yükselmeyi önleyerek, açlık duygusunun azalmasında etkili olabilmektedir.
  • Ayrıca tam tahıl ürünleriyle alınan magnezyum ise glukoz kullanımını olumlu yönde etkilemekte, bunlarda bulunan E vitamini ve diğer antioksidanlar metaboliksendromun (bel çevresinde genişleme, tansiyon yüksekliği, kolesterol yüksekliği, kan şekerinde yükseklik) önlenmesine katkı sağlamaktadır.

2)CHİALI BALİNA EKMEK

  • Chia tohumu, en iyi Omega-3 kaynağı olarak bilinen somon ve keten tohumundan daha fazla Omega-3 içermektedir. Beyin ve kalp sağlığı için çok önemli olduğu bilinen Omega-3, düzenli Chia tohumu tüketildiğinde metabolizmaya önemli faydalar sağlıyor.
  • Chia tohumlarının çok faydalı olmasının nedeni, lif, omega-3 yağları, protein, vitaminler ve minerallerce zengin olmasıdır.
  • Faydalı bir bitki proteini kaynağıdır ve özellikle vejetaryen ve vegan diyetleri için bir dizi amino asit temin eder.
  • Yağ, protein ve lif bileşiminden oluşan yapısı nedeniyle, nispeten yavaş sindirilir. Bu, kan şekeri seviyelerini dengede tutmak için uzun ve yavaş bir enerji salınmasını sağladığı anlamına gelir
  • Usule uygun hazırlandığı takdirde kolayca sindirilebilen Chia tohumu, tariflere kolaylıkla eklenebilen çok yönlü bir malzeme olarak karşımıza çıkıyor. 
  • Tohumlar, yoğun lif içeren ve sağlıklı yağlara sahip olan yapısı nedeniyle vücudun insülin düzeylerini dengelemesine yardımcı olurken bağırsak hareketlerinin de düzenli hale gelmesini sağlıyor.
  • Ek olarak bağırsaklardaki probiyotiklerin büyümesine de katkıda bulunurken verdiği tokluk-dolgunluk hissi ile daha zor acıkmaya neden olur.
  • Chia, enerjinizin ve metabolizma hızınızın artmasına yardımcı olur
  • İçerdiği kalsiyum sayesinde kemiklerin daha güçlü hale gelmesine yardımcı olan chia, sahip olduğu bor miktarı ile kemiklerin ve kasların sağlıklı büyümesini sağlar. Bitki temelli protein kaynakları arasında öne çıkan tohumlar, kas gelişimi ve oluşumda önemli bir besin kaynağı olarak da fayda sağlar. 

3)SİYEZ ÜZÜMLÜ BALİNA EKMEK

  • Üzüm ürünlerindeki demir, kalsiyum ve potasyum minerallerinin, kemik gelişimi yanında kansızlığı, halsizliği, zayıflığı ve ishali tedavi edici özelliği bulunmaktadır.
  • Kilo almak isteyen de rejim yapmak isteyen de üzüm yemelidir çünkü enerji verir.
  • Protein ve karbonhidrat kaynağıdır. A,B1,B2,B6, C vitaminleri ile fosfat, kalsiyum, demir, fosforik asit, organik asitler, formik asit minerallerini içerir. Mineraller halsizliği, kansızlığı, ishali ve zayıflığı tedavi eder.
  • Üzümdeki bol demir kan yapar.
  • Kan şekerini aniden yükseltmez, buna rağmen enerji verir ve tokluk hissi uyandırır.

4)SİYEZ BALİNA EKMEĞİ

  • Yüksek antioksidan içeriğine sahip olduğu için hücre yapısını korur.
  • Zengin lif kaynağıdır. Bu yüzden bağırsakları temizleyici özelliği vardır. Sindirimi kolaylaştırır.
  • Yüksek mineralli yapısıyla mide rahatsızlıklarına iyi geldiği biliniyor. Ayrıca doymamış yağa sahip olduğu için damar ve kalp sağlığına iyi geliyor.
  • Yağ oranı düşük ve asla kolesterol içermemektedir.
  • B1 vitamini içerir. Sinir sistemi ve sindirim sistemine iyi geliyor.
  • Protein değeri yüksek, karbonhidrat değeri düşüktür.

5)ZERDEÇALLI BALİNA

  • Zerdeçal karaciğer yağlanmasına iyi gelmesiyle bilinmektedir.
  • Aynı zamanda toksinlerin temizlenmesine yardımcı olur. Hafızanın güçlendirilmesi konusunda son derece etkilidir..
  • Midenin asit oranını dengelemesiyle bilinmektedir.
  • Midenin hazmını kolaylaştırır.

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Senin yorumun*

İsim *

Email *

İnternet sitesi*