- - içindeGenel, Uncategorized

PİLAVLIK BULGUR

  • Lif bakımından oldukça zengindir.
  • Bağırsakların çalışmasını düzenler ve uzun süre tok kalmayı sağlar.
  • Hazmı kolaylaştırır. 
  • Potasyum ve B vitamini içeriği yüksektir. Bu sayede sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. 
  • Folik asit deposudur.
  • Glisemik indeksi düşük bir besin olduğundan kan şekerinizin aniden yükselmesine sebep olmaz. 
  • Yağ içeriği oldukça düşüktür.

KÖFTELİK BULGUR

  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Kansere karşı koruyucu özelliktedir.
  • İçerdiği B1 vitamini, sinir ve sindirim sisteminin güçlenmesine yardım eder.
  • Çinko, magnezyum ve krom gibi mineraller içerir.
  • İçerdiği folik asit, anne karnındaki bebeğin zeka gelişimi üzerinde etkilidir.
  • Kan şekerini yükseltmez.
  • Şeker hastalarına iyi gelir.
  • Hazmı kolaylaştırır.

SİYEZ BULGURU

Siyez, pirinç yerine günümüzde daha çok tercih edilen bulgur.

  • Lifli yapısından kaynaklı olarak sindirimi kolaylaştırır ve bağırsakları temizler.
  • İçerdiği yüksek miktardaki selüloz ve mineral sayesinde bağırsak sağlığını korur ve sindirim sistemi kanserlerine karşı önlem almanızı sağlar.
  1. Anne sütünü arttırıcı etkisi vardır.
  1. Anne karnındaki bebeklerin gelişimi için büyük bir öneme sahip olan folik asit, siyez bulguru içerisinde yüksek miktarda bulunur.
  • Posa ve lif bakımından zengindir.
  • Siyez bulguru gluten oranı oldukça düşüktür.
  • İçerdiği B vitaminleri sayesinde bağırsak florasını koruyucu etkiye sahiptir.
  • Yüksek antioksidan içeriğe sahip. Hücre yapısını korur ve yaşlanmayı geciktirir. Bozulmaz ve küf yapmaz.
  • Karbonhidrat değeri düşük, protein değeri yüksek.

PİRİNÇ

Buğdaygiller familyasındandır.

  • Pirinç yemek sağlık için son derece yararlıdır çünkü zararlı yağ, kolesterol veya sodyum içermez.
  • İçindeki düşük sodyum sebebiyle pirinç yüksek kan basıncı ve hipertansiyon sorunu olanlar için en iyi gıdalardan biri olarak kabul edilir.

NOHUT

Baklagiller familyasındandır.

Bu tür bakliyatlar düzenli olarak tüketildiğinde, şeker hastalığı gibi rahatsızlıkları önler.

İçinde barındırdığı fosfor, kemik ve dişlerin güçlenmesine yardımcı olur; korur ve hastalık riskini azaltır.

İçeriğinde bol miktarda lif bulundurur. Büyümeye ve sağlıklı olarak gelişmeye yarar sağlar, iyi bir enerji kaynağıdır.

FASULYE

Kalp krizini önler
Vücudun gelişimini ve onarımını destekler.
Kemikleri güçlendirir.
Romatizma ve siyatik şikâyetlerini azaltır.
Böbrek rahatsızlıklarında etkilidir.
Böbrekleri kuvvetlendirir.
Kalp ve damar tıkanıklığa karşı koruyucudur
Bağırsakları çalıştırır

Böbrek kumu ve taşlarını dökmeye yardımcı olur.
Sinirleri kuvvetlendirir ve kalp çarpıntısını giderir.
Kandaki şeker miktarını düşürerek şeker hastalığına karşı faydalı olur.
Kemik yapısını güçlendirir.
Karaciğer yetmezliği, böbrek taşları, kalp çarpıntı ve idrar tutukluğuna kadar birçok rahatsılığa iyi gelir.

KIRMIZI MERCİMEK

  • Cilde iyi gelir. İçerisindeki antioksidan bileşenler sayesinde yaşlanmayı engeller, ciltteki yara ve aknelere iyi gelir.
  • Zengin lif içeriği ayesinde tok tutar, kilo kaybına yardımcı olur.
  • Diyabet hastaları için dıpru bir besindir. Lif içeriği sayesinde sindirimi kolaylaştırır, kan şekerini düzenler.
  • Her gün düzenli olarak kırmızı mercimek tüketimi akciğer, bağırsak, göğüs kanseri gibi kanser türlerine yakalanma riskini azaltır.
  • Protein be mineral bakımından zengindir.
  • Sindirimi kolaylaştırır.
  • Kemik ve diş sağlığına iyi gelir. Osteoporoz riskini azaltır.
  • Rahat bir hamilelik geçirmenize yardımcı olur.
  • Lif bakımından oldukça zengin olan bu besin vücudunuzdaki kolesterol seviyesini düzenleyerek kalp sağlığınızı korur.

YEŞİL MERCİMEK

  • İçerdiği vitamin ve mineraller yardımıyla metabolizmayı destekler. Aynı zamanda vücudun zinde olmasını sağlar.
  • Yüksek miktarda protein bulundurması sebebiyle vücudun kas yapısını güçlendirir.
  • İyi bir folik asit kaynağıdır. Kalp rahatsızlıklarında, osteoporozda ve hamilelikte vücudu destekler.
  • Bağışıklığı güçlendirir.
  • Lif açısından oldukça zengindir. Mercimekte bulunan diyet lifleri kan şekeri seviyesinin dengelenmesinde yardımcı olur.
  • Yeşil mercimekteki çözünmeyen lifler ise bağırsağı temizlemekte (hazımsızlık gibi problemlerde) yardımcı olur.
  • Kalp sağlığı için önemli olan folik asit ve magnezyum içermesi nedeniyle kalp sağlığını destekler.
  • Kolesterolü düşürerek, yüksek kolesterol nedeniyle oluşan rahatsızlıkları engeller.
  • Sindirimi uzun sürdüğünden bulundurduğu karbonhidratlar hemen kana geçmez. Yavaş sindirildiğinden uzun süre tok tutar.
  • Kanserle mücadelede yardımcı olur.
  • Antioksidan olması sebebiyle metabolizmayı destekler, hücre hasarını engeller.
  • Demir bakımından zengin olması yardımıyla vücuda enerji verir, yorgunluk hissini azaltır. Ayrıca adet dönemindeki kadınların, hamilelerin ve emziren annelerin ihtiyacı olan demiri karşılamada yardımcı olur.
  • Beyin ve sinir sistemi rahatsızlıklarının (Alzheimer gibi) oluşma riskini azaltır, ayrıca beyin ve sinir sisteminin sağlığını korunmasında destekleyicidir.
  • Yüksek lif içeriği nedeniyle insülin direnci, hipoglisemi ve diyabet gibi rahatsızlıklarda yardımcı olur.
  • İçerdiği magnezyum yardımıyla böbrek sağlığını korumada yardımcıdır.

KARABUĞDAY DANE – EZMESİ

  • Zengin protein kaynağı
  • Gluten içermez
  • Kolesterol düşürücü
  • Kan şekerini kontrol edeR
  • Kansere karşı koruyucu
  • Yüksek tansiyonu düşürmede etkili
  • Karaciğer yağlanmasına karşı önleyici etkiye sahip
  • Karabuğday, kolin bileşeni sayesinde tam bir karaciğer dostudur. Böylece karaciğer yağlanmasının azalmasına yardımcı olur.

KARABUĞDAY =http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/saglik/karabugday-tuketmeniz-icin-10-neden-40515304

YULAF EZMESİ

  • Yulaf ezmesi:magnezyum, demir,fosfor,çinko,folat,bakırB-1 ve B-5 vitaminleri içermektedir.Antioksidan sağlar.
  • İnsülin tepkisini güçlendirme ve kan şekeri azaltma
  • Bol miktarda vitamin ve mineral içerir
  • Kolesterol seviyelerini düzenler

YULAF KEPEĞİ

Yulaf kepeği herkesin bildiği gibi yulafın öğütülmüş, kepek haline getirilmiş hali değildir. yulaf kepeğinin aslı yulafın kabuk kısmıdır.

*
  • İçerisinde çözülebilen lifler bulunuyor. Bu nedenle sindirim sistemimizin düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı oluyor.
*
  • Düzenli kullanımda kötü kolestrolün dengelenmesine yardımcı oluyor.
*
  • Glisemik indeksi düşük olduğu için yendiği zaman kan şekerini yavaş yavaş yükseltiyor ve dengede tutuyor.
*
  • Tüketildiğinde midenin içerisinde 10 katına kadar şişiyor ve doygunluk hissi sağlıyor
*
  • Kan şekerini birden yükseltmediği için tok tutuyor ve aniden gelen tatlı krizlerinin önüne geçiyor. Sık sık acıkmaları engelliyor.
*
  • Yulaf kepeği, şeker ve yağ emilimini azaltma özelliğine de sahip.
*
  • Kötü kolestrolü düşürmesi sayesinde kalp ve damar sağlığına destek oluyor. Hastalıklara yakalanma riskini azaltıyor. Kanın sağlıklı bir şekilde dolaşmasına da yardımcı oluyor.
*
  • Düzenli kullandıldığında bağırsak kanserine yakalanma riskini en aza indiriyor.
*
  • Vücudun şeker tutmasını önlemesi nedeniyle diyabet hastalarının da rahatlıkla tüketebileceği besinlerden biri.
*
  • İçerisinde yüksek miktarda B vitamini, mineral, protein, manganez, demir, magnezyum, çinko, E vitamini ve tiamin bulunuyor.
*
  • İçinde bulunan onlarca mineral, vitamin ve protein sayesinde vücudun daha enerjik ve sağlıklı olmasına da yardımcı oluyor.

CİN MISIR

Cin mısır, mısır patlağı yapımında kullanılan ve en çok tanınan mısır alt türüdür. Tanesi küçük yapılıdır. Adı da bu küçük olmasından kaynaklanır.

KİNOA

  • Yüksek Lif İçeriği: Kinoa tohumu diğer birçok tahıla göre oldukça yüksek lif içeriğine sahiptir.
  • GLUTEN İÇERMEZ. Glutensiz beslenen, glutenintoleransı veya gluten alerjisi olan kişiler için çok değerli bir gıdadır.
  • Yüksek Protein İçeriği: Proteinler aminoasitlerden üretilir. Vücudumuzun üretemediği ve besinlerle almak zorunda olduğumuz 9 aminoasit bulunmaktadır. Eğer bir gıda maddesi bu 9 aminoasidin tamamını içeriyorsa tam bir protein kaynağı sayılabilir. Kinoa tohumu bu 9 esansiyel aminoasidin tamamını içeren bir kaç tahıldan birisidir.
  • Yüksek Mineral İçeriği: Gıdalar ile yeterince alamadığımız bu 4 mineral yönünden kinoa tohumu oldukça zengindir.

AMARANT TOHUMU

  • Kanser hastalığına iyi gelir,
  • Antioksidandır,
  • Yüksek oranda protein içerir,
  • Tahıllar arasında en yüksek lif oranına sahiptir,
  • Kolesterolü düşürür,
  • Kilo almayı engeller,
  • Kan şekerini dengeler,
  • Kanser hücrelerinin büyümesini engeller,
  • Diş ağrısını geçirir,
  • Ateşi düşürür,

FINDIK

Ülkemizde yoğun olarak Karadeniz Bölgesinde yetişmekte olan fındık Huşgiller ailesinin ılıman iklimleri seven üyesidir.

  • Magnezyum, çinko, potasyum, demir ve kalsiyum açısından zengin bir içeriğe sahip olan fındık, E ve B vitaminleri. Öte yanda protein değeri de oldukça yüksektir.
  • Enerji kaynağıdır, vücudu güçlendirir.
  • Zihinsel ve fiziksel yorgunlukları giderir. Kalp ve damar sağlığına fayda sağlar.
  • Ceviz ve badem gibi kalp ritmini düzenler, kolesterolü düşürür.
  • Düzenli olarak tüketildiği takdirde kalp krizi riskini azaltır.
  • Sağlıklı kemik gelişimini destekler, anemi tedavisine yardımcı olur.
  • Hamilelik döneminde tüketilen fındık, annenin mineral gereksinimi karşılar.

Varislere iyi gelir, cildi güzelleştirir.

CEVİZ

  • İÇERDİĞİ OMEGE 3 YAĞ ASİDİ BAKIMINDAN ZENGİN OLAN CEVİZ, BEYİN SAĞLIĞI İÇİN BİREBİR FAYDA SAĞLAR.
  • YAĞ Asitleri Sayesinde Beynin  Bilgi Toplama Bölümü Güçlenerek KONSAnsantrasyon Artar.
  • Sabah Aç Karna Tüketilmesi Faydalıdır. ÇÜnkü ceviz Sinir Hücrelerine Daha Fazla Ve Hızlı Emilim Sağlar.
  • Yüksek Lif İçerir Bu Sayede Sindirimi Kolalaştırır Ve Tokluk Hissi Verir. Mide Asidini Kontrol Eder. Reflü Ve Ülsere İyi Gelir. Yemeklerin Sindirilmesini Sağlar. Kabızlığa İyi Gelir.

RUŞEYM

  • Yüksek miktarda antioksidan içerir
  • Sinir sistemi için faydalıdır.Omega-3 yağ asitleri ile zenginleştirilmiş , ruşeym sinir sistemini güçlendirmek için oldukça faydalıdır. İçerisinde bulunan omega 3 yağ asitleri sinir sistemini güçlendirmeye yardımcı olduğu için ruşeym her gün tüketmek oldukça faydalıdır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Cilt durumunu iyileştirir.
  • Sindirim sistemini düzenler.
  • E vitamini bakımından zengindir.Ruşeymin yapısında 18 aminoasit, 10’dan fazla vitamin, 8 mineral, 913 protein bileşeni, omega 3, 6, 9 yağ asitleri bulunur. Ruşeym kalp damar sağlığını korur, kilo kontrolüne yardımcı olur, kolesterolü düşürür. Ruşeymde A, B1, B2, B5, B6, C, D, E vitaminleri ile fosfor, kalsiyum, sodyum, çinko, magnezyum, demir, potasyum ve manganez gibi mineraller bulunur.

TAHİN

Hücre yapısının bozulmasını engeller, kansere karşı koruyucudur. Tahini sade olarak tüketirseniz mide rahatsızlıklarına son derece faydalıdır

  • İdrar söktürücüdür.
  • Cildi güzelleştirir.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Göz sağlığı için hayati önem taşır.
  • Damar sertliğini ve tıkanmalarını engeller
  • Yaraların iyileşmesini hızlandırır.
  • Toksinlere karşı koruma sağlar.
  • Yaşlanmaya bağlı hafıza kayıplarının (Alzheimer) önlenmesinde olumlu etkisi olduğu kanıtlanmıştır
  • Tahinde çok miktarda bulunan E vitamini ile tüm bu yararları da vücudumuza kazandırabiliriz
  • İki çorba kaşığı tahinde yaklaşık yarım kilo biftekteki kadar protein vardır.
  • -Bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
  • Soğuk havada vücut direncini artırmak için protein, vitamin, mineral ve antioksidanlar açısından zengin tahini bol tüketmekte fayda var
  • Tahini sade olarak tüketirseniz mide rahatsızlıklarına son derece faydalıdır. Tahin kolesterol içermez.
  • E, C ve B vitaminleri açısından zengindir. Hücre yapısının bozulmasını engeller.

PEKMEZ

Pekmez üzüm, kuşburnu, incir, keçiboynuzu veya dut gibi tatlı meyvelerin ya da şeker pancarı, ardıç meyvesi gibi şekere dönüşebilecek tarım ürünlerinin ezilerek kaynatılması ile üretilen, yoğun ve tatlı bir şuruptur.

Tatlı yiyecek olarak yenilen, üzüm ve dut meyvelerinin kaynatılarak koyulaştırılmış halidir.

            ÜZÜM PEKMEZİ

            Üzüm pekmezi; öncelikli olarak faydalı bir enerji ve karbonhidat kaynağıdır.

            Metabolizma için gerekli günlük kalsiyum, potasyum, magnezyum ve demir gereksinimlerinin büyük bir kısmını karşılar.

                Aynı zamanda üzüm pekmezi kan dolaşımını da hızlandırır, damar sertliği gibi rahatsızlıkların giderilmesinde büyük etkileri vardır.

            Üzüm pekmezi düzenli olarak tüketildiğinde oldukça faydalıdır. Düzenli olarak her sabah 2 çorba kaşığı içilmesi halinde insan vücudu için gerekli ve oldukça önemli olan 80 mg kalsiyum, 2 mg demir ile 56 kcsal kadar enerji ihtiyacına denk gelmektedir.

            Demir ve kalsiyum bakımından zengin olan üzüm pekmezi, böbrek ve karaciğerin işlevini arttırarak vücudu hastalıklara karşı koruyor.

Şifa kaynağı olan ve kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi haline gelen üzüm pekmezi, cildin taze ve temiz bir görünüm almasını sağlayarak kansere yakalanma riskini azaltıyor. Her mevsimin tadılan lezzeti haline gelen üzüm pekmezi, akciğer ve karaciğer hastalıklarının önüne geçiyor.

                DUT PEKMEZİ

  • Kansızlığa iyi gelir.
  • Demir bakımından oldukça zengindir.
  • Kansere karşı koruma sağlayan antioksidanlar açısından zengindir.
  • Kemikleri güçlendirir ve kemik erimesine karşı koruma sağlar.
  • Mide hastalıklarına karşı koruyucu özelliği vardır.
  • İçeriğinde kalsiyum ve magnezyum gibi mineraller vardır.
  • Kanın pıhtılaşmasını önler.
  • Kolesterolü dengeler.
  • Sinir sistemini güçlendirir.
  • Karaciğeri temizler.
  • Göğüs ağrılarını hafifletir.
  • Böbrekleri güçlendirir.
  • Çocuklarda görülen pamukçuk için iyi gelir.
  • İyi bir antioksidan kaynağıdır.
  • Enerji verir.
  • Bronşit ve astım için faydalıdır.
  • Lif açısından zengin olması nedeniyle bağırsakları yumuşatır ve kabızlığa fayda sağlar.
  • Kalp krizi geçirme ve felç riskini azaltır.
  • Gözün görme sistemine yarar sağlar.
  • Hafızayı güçlendirir.
  • Beyin için faydalıdır.
  • Ülsere karşı iyi gelir.

HİNDİSTAN CEVİZİ

Yapılan bir bilimsel araştırmaya göre, çoğu Hindistan cevizi türü yüksek oranda potasyum içerir. Potasyum, sağlıklı bir vücut için gerekli bir mineraldir.

  • Protein : Hindistan cevizi sadece sağlıklı bir yağ kaynağı değil, aynı zamanda bir protein kaynağıdır. Tam protein sağlamamasına rağmen, bedenimiz için gerekli 20 temel aminoasitten 17’sini içeren harika bir amino asit kaynağıdır.
  • Hindistan cevizi, kan şekerini dengeler!
  • Hindistan cevizi, bağışıklığı güçlendirir!
  • Hindistan cevizi, enerji verir!

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

Hindistan cevizi yağı, hindistan cevizi avucundan hasat edilen olgun çekirdekten elde edilen bir yemeklik yağdır. Çeşitli uygulamalara sahiptir. Yüksek oranda doymuş yağ içermesinden dolayı oksitlenmesi yavaştır ve bu nedenle bozulma olmadan 24 °C’de altı aya kadar dayanabilmektedir. 

http://www.haber7.com/saglik/haber/2418156-hindistan-cevizi-yagi-ne-ise-yarar-hindistan-cevizi-yagi-faydalari/?detay=1
  • Kilo vermende etkendir.
  • Hastalıklara karşı tam bir kalkandır.
  • Antioksidan kaynağıdır.
  • Kulak ağrısına iyi gelir.
  • Tam bir cilt bakımı ürünüdür.
  • Saç bakım kremi olarak kullanılır.
  • Varis oluşumunu engeller.
  • Egzamayı hafifletir.

BEBEK VE ÇOCUK TARHANASI

Baharat yoktur. 6 AY ve üzeri için uygundur.

 Organik bebek tarhanası besleyici ve doyurucudur.

– Bağışıklık sistemini güçlendirir.

– Grip ve soğuk algınlığının hastalık süreçlerinin çabuk atlatılmasına yardımcı olur.

– Enerji verir.

– Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur.

– Kalp sağlığı için önemlidir.

– İçerisinde bebekler için çok önemli olan yoğurdu içerir.

– Kemik gelişimine fayda sağlar.

 

Organik bebek tarhanasının içerisinde neler mi var?

  • Organik Un
  • Organik Yoğurt
  • Organik taze kırmızı biber
  • Organik nane
  • Organik Isırgan
  • Organik Havuç
  • Organik Maydanoz
  • Deniz tuzu

GLUTEN İÇERİR. Tahıl (buğday unu) içerir.

TUZ (GRANÜL)

  • İyot ilave edilmemiş olan yeraltı kaynak tuzudur. Herhangi bir katkı maddesi içermemektedir.
  • Hem besin maddesi olarak hem de kişisel bakım ürünü olarak kullanılabilmektedir. Tuz içerisinde bulundurmakta olduğu yoğun mineraller sebebiyle besinlerimizde doğru kullanıldığında vücut için oldukça  faydalı bir maddedir.

TUZ(ÖĞÜTÜLMÜŞ)

Tuz değirmenlerinde öğütülerek kullanılan iri taneli ve kristal nitelikteki tuzlardır.

İRMİK

İrmik durum buğdayının öğütülüp elenmesiyle elde edilen bir besin maddesidir

  • İrmik hem protein, yağ ve karbonhidrat hem de mineral ile vitamin açısından zengin bir besin maddesi olduğundan ötürü vücudumuz için oldukça besleyicidir.
  • Kemik ve diş sağlığı için çok önemli olan kalsiyum ile kas ve sinir sistemi için gerekli olan magnezyumu içerir.
  • Kandaki oksijeni taşıyan hemoglobinin yapı taşı olan demir, irmikte bol miktarda bulunur.
  • Sindirim sistemine katkıda bulunur.
  • Yetişkin ve genç sağlığı için önem arz eden E ve B vitaminleri, irmikte bol miktarda vardır. İrmiğin içerdiği B vitamin kompleksi olan B-1, B-2, B-3, B-6 ve B-9 merkez sinir sistemine katkıda bulunur.

İrmik nasıl saklanır?

İrmik; un ve pirinç gibi cam kavanozda ve oda sıcaklığında muhafaza edilebilir. Saklanması oldukça zahmetsiz olan irmiği mutfak tezgahına veya rafa koyabilirsiniz.

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Senin yorumun*

İsim *

Email *

İnternet sitesi*